Як обрати професію? 10 тренінгів для учнів

0
125
переглядів

2021-2022 навчальний рік для проекту неформальної освіти ГО «Регіональний центр євроінтеграційнеих проектів» «Ключі до професійного успіху» розпочався із запрошення практичного психолога Рівненського обласного наукового ліцею (м. Рівне) Вероніки Євгеніївни Афанасьєвої провести профорієнтаційний тренінг «Як обрати професію» для учнів ліцею з 8-го до 11-го класів.

В результаті командної роботи з пані Веронікою, станом на 1 жовтня проведено 10 тренінгів, що є екватором запланованого обсягу.

Хочеться відмітити окремо той факт, що в перше за історію реалізації нашого проекту ініціатором зустрічей та незамінним помічником, а в подальшому індивідуальним консультантом став штатний практичний психолог навчального закладу.

Отож, хочеться поділитися враженнями та результатами опитувань про готовність обрати ту чи іншу професію серед учнів 5-ти одинадцятих класів, загальною кількістю 125 осіб, навчальний процес для яких організований за профільним принципом: фізико-математичний, історико-правовий, філологічний, хіміко-біологічний та інформативний класи.

Цікаво, що зазначені учнями професії, які приваблюють одинадцятикласників в трьох класах відповідають профільності, а саме: 

  • інформаційному – 73%;
  • хіміко-біологічному – 69%;
  • історико-правовому – 54 %.

Загальний рівень визначеності серед учнів наступний:

  • точно знають, яку професію оберуть – 38%;
  • вагаються – 46%;
  • не визначилися 16.

Загальний рівень профорієнтаційної невизначеності складає 62%, а в розрізі класів коливається в межах від 52 до 70-ти відсотків.

Як бачимо з поданих вище результатів опитування, тільки третина учнів, більш менш впевнені, яку професію оберуть, а 2/3 – знаходяться у стадії активного пошуку, бо від цього залежить, які предмети ЗНО обрати для складання, у які виші та на які спеціальності подавати заяви, і як визначитись з пріоритетами. Виникає купа питань, яка зумовлює ще більші переживання, невпевненість у собі, виснаження нервової системи.

Усе це успішно здолати може раціональна співпраця учнів, батьків, вчителів, психологів та консультантів. 

Саме на цьому наголошує пані психолог, Вероніка Євгеніївна і запрошує учнів окремо або з батьками, на індивідуальну співбесіду щодо подальшої профдіагностики, самопізнання та самовизначення, пропонуючи їм «Знайти для себе час зараз, щоб отримати відмінний результат потім!»

Окремо, хочеться звернути увагу на приємну, комфортну та креативну атмосферу, створену для успішного навчання учнів ліцею, що знайшла відображення у фотосупроводі.

Отож, натхненні своєю залученістю, підтримкою та класною атмосферою, працюватимемо і кажемо «Чекайте, далі буде!» …

C:\Users\NTL\Desktop\Без імені.png

ЗАЛИШТЕ КОМЕНТАР