Чи готові старшокласники до вибору професії?

0
506
переглядів

У рамках проекту “Ключі до професійного успіхуАлла Андрійцьо провела workshop для школярів ЗОШ №27 (для 47 учнів 11 класу та 26-ти -9-го), під час якого усі учасники поміркували над факторами вибору майбутньої професії.

Загалом, учні отримали нагоду віднайти, або ще раз переконатися у наявності, тих чи інших власних уподобань, здібностей та навичок, які так необхідні при виборі професійної діяльності. Адже сучасний роботодавець хоче оплачувати не гарні оцінки у дипломі, а наявність і високий рівень володіння конкретними НАВИЧКАМИ.

Алла Андрійцьо, керівник проекту

У результаті проходження даного тренінгу, та на основі методики Т. Сухенко, учні сформували власний рейтинг (SKILS-рейтинг) розвитку навичок.

Проаналізувавши анкети соціального опитування про готовність вибору професії тільки 20 % учнів 9-го класу зазначили, що “точно знають” яку професію бажають набути, 64% – “вагаються” і 16% “ще не визначилися” взагалі. В рядку “точно знаю” та “вагаюсь” майже 72 % опитаних зазначили назву конкретної професії або декількох, що у свою чергу підкреслює важливість та доцільність профорієнтаційної роботи саме у 9 класі. Тому надзвичайно важливо протягом навчання у цьому класі максимально частіше проводити тестування, бесіди-обговорення, ознайомлення з класифікаторами професій, самими професіями та тенденціями розвитку ринку праці у місті, країні, у світі загалом.

Це повинні робити усі зацікавлені сторони: батьки, діти, вчителі, психологи, представники фонду зайнятості, представники вишів та практикуючі спеціалісти, галузі діяльності яких розвиваються та мають потребу у залученні додаткового персоналу.

При спробі оцінки готовності вибору професії учнів 11- го класу виявилось що 30% “точно знають” яку професію бажають набути, 49% – “вагаються” і 21% “ще не визначилися”. Загалом рівень готовності вибору учнів 11 класу на 10 % перевищує рівень готовності вибору у 9-му, а показник зазначення конкретної професії також вищий на 5%.

Якщо порівняти отримані результати з середнім по Україні 10%-м рівнем готовності до вибору професії, то отримані нами показники в тричі його перевищили. Тому, слід зробити висновок, що усі опитані нами респонденти максимально свідомо підійшли до вибору свого професійного майбутнього, а рівень вагання потребує кваліфікованої консультативної підтримки.

Нагадаємо, що соціальний проект “Ключі до професійного успіху” реалізується ГО “Регіональний центр євроінтеграційних проектів” у партнерстві з кафедрою менеджменту Національного університету водного господарства та природокористування.

ЗАЛИШТЕ КОМЕНТАР